Naujienos
- Titulinis
- Naujienos
Darbo stebėjimas Mlavoje, Lenkijoje
2023 05 11
Lietuvoje nėra lengva įgyvendinti įtraukųjį ugdymą, todėl mokyklų bendruomenėms reikia įdėti daug pastangų, kompetencijų, bendradarbiavimo su užsienio šalių mokyklų partneriais, norint, kad būtų visiškai įgyvendinta kokybiško ir visiems prieinamo švietimo idėja.
Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus, Ariogalos gimnazijos, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos, Raseinių Šaltinio progimnazijos, Raseinių Viktoro Petkaus progimnazijos, Girkalnio pagrindinės mokyklos bendradarbiaudamos vykdo programos Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo mobilumo projektą Nr. 2022-1-LT01-KA121-SCH-000060584, kurio vienas iš tikslų – Remiantis stažuočių užsienio šalyse patirtimi atrasti ir pritaikyti patirtis rengiantis įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui rajono mokyklose.
Š. m. balandžio 23-28 d. minėtų įstaigų atstovai dalyvavo darbo stebėjime Mlavoje, Lenkijoje. Darbo stebėjimo metu sensorinėje terapijos ir logopedijos klasėje pastebėta, kad įtraukusis ugdymas ir individuali integracija skirti panaikinti mokymosi kliūtis ir tai suteikia mokiniams galimybę realizuoti savo unikalų potencialą, nepaisant rasės, etninės priklausomybės, negalios, išskirtinumo, socialinės-ekonominės padėties. Szkola Podstawowa Nr. 2 Mikolaja Kopernika mokykloje susipažinome su šaunia direktore, kuri trykšta energija, pozityvumu, veiklumu, o svarbiausia kiekvieno bendruomenės nario pažinimu. Tai sukuria svetingą ir palaikančią aplinką. Kiekvienas mokinys, mokyklos bendruomenės narys patiria skatinantį priklausymo ir savivertės ugdymą.
Susitikime su Lenkijos vadovybe, mokyklų vadovais, pedagogais ir geriau pažinus Lenkijos kultūrą bei švietimo sistemą išryškėjo pagrindinis ugdymo organizavimo principas, įtraukųjį ugdymą organizuoją taip, kad visi vaikai mokytųsi kartu, nepaisant bet kokių sunkumų ar skirtumų. Įtraukiosios mokyklos pateikia mokiniams mokymo programą, skirtingą nuo tų, kurios naudojamos bendrojo ugdymo mokyklose bei padedančioms mokiniams su specialiaisiais poreikiais integruotis į įprastą klasę. Skirtingų mokytojų veiklose - priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo klasėse, kurias stebėjome, matyti, kad mokytojai kuria palankią ir įtraukią mokymosi aplinką, kuriose mokiniai vertinami kaip neatsiejami klasės bendruomenės nariai ir kur svarbiausia teigiamas bendradarbiavimas. Taip pat galima pridurti, kad mokyklose, kuriose lankėmės, mokytojai atpažįsta mokinių poreikius ir pomėgius, kad būtų galima sukurti tinkamas mokymo strategijas bei priemones. Taip pat mokytojai atlieka įtraukiosios praktikos kūrėjų vaidmenį.
Erasmus+ projekto metu tobulinome asmenines, profesines ir bendrakultūrines kompetencijas. Apibendrinat sukauptą patirtį, įspūdžius, bendravimą ir bendradarbiavimą, galime teigti, kad Lenkijos mokyklose yra efektyvi įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo iniciatorė. Kartu su įtraukiojo ugdymo užtikrinimu, pedagogas prisideda prie mokyklos kultūros pokyčių, telkdamas išteklius, motyvuodamas vietos bendruomenę dalyvauti mokyklos plėtroje ir diegdamas modernią pedagogiką, neatsiejamą nuo įtraukiojo ugdymo.
Odeta Bielskytė, Raseinių Viktoro Petkaus progimnazijos geografijos ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja;
Aldona Norkienė, Ariogalos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui;
Danutė Vizbarienė, Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė;
Aušra Gudžiūnienė, Raseinių Šaltinio progimnazijos logopedė;
Roma Stunžinienė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui;
Jūratė Mačianskaitė-Bružienė, Girkalnio pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja.
Švietimo ir sporto skyriaus informacija
Informacija atnaujinta
2023-05-12 08:22