Naujienos
- Titulinis
- Naujienos
Darbo stebėjimo vizitas Rumunijoje
2022 05 28
Įgyvendinant programos Erasmus+ projektą „Patyriminis ugdymas. Augdamas Atsakingai Auginu“ Raseinių rajono savivaldybės ugdymo įstaigų, konsorciumo narių, atstovai 2022 m. gegužės 22-27 d. dalyvavo darbo stebėjimo vizite Brašove National College Mesota koledže, Rumunijoje.
National College Mesota koledžas įkurtas 1869 m. Jį įkūrė dr. Ioanas Mesota, kuris norėjo paruošti jaunus rumunus ekonominei ir praktinei veiklai. Mokykloje nemažai informacijos apie patį įkūrėją įvairiomis formomis (paveikslai, rašytinė informacija, skulptūra). Tai prestižinė mokykla Rumunijoje. Mokyklos šalyje reitinguojamos, National College Mesota koledžas yra penktoje vietoje pagal reitingus tarp stipriausių mokyklų Rumunijoje, antroje vietoje Brašovo mieste. Mokykla erdvi, 2017 m. pastatytas šiuolaikiškas, stiklinis priestatas.
Koledže mokosi 806 mokiniai nuo 5 iki 12 klasės. Tačiau 5-8 klasės formuojamos tik po vieną komplektą. Norintieji mokytis šio koledžo 5 klasėje, turi laikyti stojamuosius egzaminus. Konkurso metu pretenduoja 27 mokiniai į vieną vietą. Atrenkami patys stipriausi mokiniai. Atranka taip pat vyksta ir norint čia mokytis 9 klasėje.
Mokykloje mokiniai nemaitinami. Jie gali užkąsti užkandžių, nusipirkę iš mokykloje esančių automatų arba netoliese esančiose kavinėse.
Ugdymo įstaigoje dirba 63 pedagogai. Mokyklos administraciją sudaro mokyklos direktorius ir 2 pavaduotojai. Pilnas mokytojo darbo krūvis – 18 pamokų. Daugiausiai mokytojai gali turėti 22 pamokas. Kai kurie mokytojai turi 16 pamokų, tai dažniausiai įtakoja amžius. Vyresnio amžiaus mokytojai pageidauja mažiau pamokų. Mokyklos direktorius moko matematikos, per savaitę turi 6 pamokas. Mokykloje vyksta įvairūs neformalūs užsiėmimai, mokytojai už tai atlygio negauna (savanorystė). Mokykloje yra tam tikri departamentai (pvz. kultūros, sporto sričių ir pan.), už jų veiklą atsakingi mokytojai (atlygis nemokamas). Mokytojų kvalifikacijos kėlimas. Praėjus 2 m. nuo darbo pradžios, mokytojas laiko egzaminą, tikrinami mokytojo bei mokinių aplankai. Sprendimą dėl kvalifikacijos laipsnio priima kmisija. Vėliau kvalifikacija keliama ne anksčiau kaip po 3 metų.
12 klasėje, jei mokinys nori tapti mokytoju, savo mokykloje turi pravesti pamoką, kurią vertina komisija.
Vizito dalyviai stebėjo matematikos kartojimo pamokas, kuriose mokytojai lentoje aiškino kaip reikia išspręsti duotą uždavinį, o mokiniai jį savarankiškai sprendė savo sąsiuviniuose. Gautą rezultatą reikėjo pavaizduoti grafiko kreivėje. Mokiniai naudojo internetinę grafikų braižymo programą geogebra.org gautos kreivės palyginimui, bei gautų rezultatų pasitikrinimui. Pasak mokinių, mokytojui labai svarbu, kad kiekvienas mokinys suprastų dėstomą medžiagą. Todėl, kartais jis aiškina pamokos temą net 5 kartus.
Stebėtos informacinių technologijų pamokos. Šeštokai dirbo Scrach programa ir pristatė savo jau anksčiau kurtus projektus. Projektai buvo integruoti su kitais mokomaisiais dalykais kaip matematika, užsienio kalbos (pvz. veikėjų dialogas vokiečių kalba) ir kt.
Anglų kalbos pamoka 10 kl. Namų darbams mokiniai turėjo pasirinktinai perskaityti 1 trumpą istoriją literatūros knygoje arba pažiūrėti filmą. Pamokoje, mokytoja panaudojo apie 4 skirtingus darbo metodus, perskaitytos/ žiūrėtos istorijos turinio patikrinimui ir analizei: pirmasis įspūdis vienu žodžiu, diskusija, santrauka 5 žodžiais, istorijos ištraukos suvaidinimas „Freeze“ metodu ir kt. Mokiniai aktyviai įsitraukė į pamokos veiklas, drąsiai reiškė savo mintis anglų kalba, pateikdami su istorijos problema susijusių pavyzdžių iš savo gyvenimo.
Stebėta IT programavimo pamoka 11 klasei. Buvo dirbama C++ programa. Klasėje 25 mokiniai, tačiau jokio šurmulio, blaškymosi, vyrauja susikaupimas, individualus darbas, pastoliavimas, dėmesys mokytojos aiškinimui. Mokytoja aiškindama ir vesdama dialogą su mokiniais parašo programą lentoje. Mokiniai stropiai viską konspektuoja, išsiaiškina jei kyla klausimų, ir tuomet atlieka panašaus tipo užduotis savo kompiuteriuose.
Stebėta istorijos pamoka 10 klasėje. Charizmatiškas istorijos mokytojas pradėjo temą apie Vokietijos, Italijos ir Rumunijos valstybių susidarymą XIX a. viduryje. Pamokoje mokytojas kartu su mokiniais aptarė tautinių valstybių susidarymo prielaidas. Pamokoje daugiausiai dėmesio buvo skiriama Rumunijos valstybės formavimosi priežastims ir pradžiai. Mokiniai aktyviai diskutavo, klausė, XIX a. siejo su dabarties įvykiais. Po pamokos su istorijos mokytoju aptarėme kiek Rumunijos mokyklose per istorijos pamokas kalbama apie Lietuvą, Lietuvoje apie Rumuniją.
Fizikos pamoką šioje mokykloje dėsto Dr. fiz. Luciu Alexandresci, kuris rašo mokslinius straipsnius, yra parašęs keletą knygų, rengia valstybinių olimpiadų užduotis.
Septintokai sėdi po 4-6, tačiau bandymus atlieka individualiai. Šioje pamokoje atliko 6 bandymus, matavo kiek sveria duotas daiktas ore ir vandenyje, stebėjo ar svoris pasikeičia, ar ne. Duomenis užrašo į lentelę, kurioje galutinis rezultatas (jei bandymai atlikti gerai) gaunasi vienodas.
Fizikos laboratorijos pamokoje mokytojui padeda antras fizikos mokytojas (mokinių klasėse būna daugiau nei 30). Jis suteikia mokiniams reikiamą pagalbą.
Septintokai sėdi po 4-6, tačiau bandymus atlieka individualiai. Šioje pamokoje atliko 6 bandymus, matavo kiek sveria duotas daiktas ore ir vandenyje, stebėjo ar svoris pasikeičia, ar ne. Duomenis užrašo į lentelę, kurioje galutinis rezultatas (jei bandymai atlikti gerai) gaunasi vienodas.
Fizikos laboratorijos pamokoje mokytojui padeda antras fizikos mokytojas (mokinių klasėse būna daugiau nei 30). Jis suteikia mokiniams reikiamą pagalbą.
Gegužės 26 d. vizito dalyviai buvo pakviesti į dvyliktokų paskutinio skambučio šventę. Šventė vyko Brašovo universitete. Su mokykla atsisveikino šešios abiturientų klasės. Kiekviena klasė pasipuošusi šventine atributika. Didelis dėmesys geriausiais rezultatais baigusiems abiturientams, jie pirmiausiai kviečiami į sceną. Abiturientai gavo diplomus su mokymosi rezultatų vidurkiais. Visur šventinė nuotaika, sveikinimai, gėlės, o kartu ir išsiskyrimo ašaros.
Miesto savivaldybė bei mokykla didžiulį dėmesį skiria ypač gabiems vaikams, olimpiadų laureatams, nugalėtojams. Savivaldybė mokiniams už atitinkamas prizines vietas skiria pinigines premijas. Visų mokyklų mokiniai gali tobulintis Exelent centre (Brašovo mieste). Šiame centre papildomai gali mokytis mokiniai, atlikę testus bei surinkę atitinkamą balų skaičių. Todėl čia dažniausiai mokosi gabūs bei motyvuoti mokiniai. Centre galima naudotis laboratorijomis, įvairiausiomis priemonėmis, norint pagilinti IT, matematikos, fizikos, biologijos ir kt. žinias. Centre dirba mokytojai iš skirtingų mokyklų. Vyksta bendradarbiavimas ir su aukštosiomis mokyklomis – mokiniams sudaromos galimybės tobulėti, naudotis universitetų teikiamomis paslaugomis dar būnant moksleiviais.
12 klasėje, jei mokinys nori tapti mokytoju, savo mokykloje turi pravesti pamoką, kurią vertina komisija.
Mokykla palaiko ryšius su buvusiais mokiniais. Yra įkurtas mokinių klubas. Prieš 40 m. baigę mokiniai padovanojo kompiuterius informatikos klasei.
National College Mesotta koledže jaučiasi puiki atmosfera. Mokytojų paklausus, kodėl dirbate būtent šioje mokykloje - akcentuojama, kad šioje mokykloje visi draugiški, tiek mokytojai, tiek mokiniai, mokykloje retos patyčios. Viešint Brašove, stebint pamokas ir mūsų rajono delegacija buvo sutikta svetingai, jautė draugiškumą.
Savaitė buvo kupina įspūdžių, daug idėjų parsivežta namo. Tikimės, kad draugystė su National College Mesotta koledžu prasidėjo!!!
Parengta pagal darbo stebėjimo vizito dalyvių pildytą dienoraštį Padlet platformoje
Informacija atnaujinta
2023-03-24 14:43