Naujienos
- Titulinis
- Naujienos
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“
2024 02 22
Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.
Projekto aprašymas
![]() |
![]() |
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Raseinių rajono savivaldybės administracija, Raseinių r. Ariogalos gimnazija, Prezidento Jono Žemaičio gimnazija, Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija, Raseinių Viktoro Petkaus progimnazija ir Raseinių Šaltinio progimnazija yra projekto partnerės ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
Lyderystė. Mokyklų vadovų ir pedagogų lyderystės kompetencijų, komandos formavimo ir komunikavimo kompetencijų plėtojimas mokymų ir seminarų cikle „Lyderystė ir bendradarbiavimas“. Karjeros ugdymo renginių mokiniams, skatinant pasirinkti šiuolaikiškas, darbo rinką atliepiančias profesijas, organizavimas. Lyderystės srities koordinatoriaus pareigybės steigimas.
Įtraukusis ugdymas. Ugdymo ir kitų aplinkų infrastruktūros pritaikymas specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams: sensorinių kambarių, gyvenimo įgūdžių ugdymo erdvių įkūrimas, įsigyjant reikalingą įrangą, baldus, mokymo(si) priemones. Pedagoginiams darbuotojams mokymų apie autizmo spektro, elgesio sutrikimus organizavimas. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams skirtų integruojamųjų programų kūrimas ir įgyvendinimas, menų terapijos užsėmimų, vasaros stovyklų organizavimas. Įtraukiojo ugdymo koordinatoriaus ir gyvenimo įgūdžių programos mokytojo pareigybių steigimas.
Kultūrinis ugdymas. Aplinkų kūrybinėms ir kultūrinėms veikloms vystyti pritaikymas, kultūriniam ugdymui(si) būtinos įrangos ir mokymo(si) priemonių įsigijimas. Pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas, kūrybinių ir dalykinių kompetencijų didinimas, siekiant mokinių kultūrinio ugdymo įvairovės. Ilgalaikių kultūrinių-meninių veiklų organizavimas. Kultūrinio ugdymo koordinatoriaus ir kultūrinės veiklos mentoriaus pareigybių steigimas.
STEAM ugdymas. STEAM aplinkų kūrimas, inžinerinių laboratorijų ir dirbtuvių, robotikos erdvės „Piligrimo ranka“ įrengimas, reikalingų priemonių ir įrangos įsigijimas. Pedagogų kompetencijų, reikalingų STEAM principais grindžiamam ugdymui, tobulinimas, inovatyvių edukacijų, praktikumų tiriamųjų veiklų klausimais ir konsultacijų mokiniams ir mokytojams organizavimas. Integruoto ugdymo turinio kūrimas ir įgyvendinimas, organizuojant tiriamuosius darbus, kūrybines dienas, edukacines dirbtuves, tarpinstitucinio bendradarbiavimo projektus. STEAM ugdymo koordinatoriaus ir „Piligrimo rankos“ koordinatoriaus pareigybių steigimas. Įrengtos erdvės ir įsigytos priemonės bus prieinamos visoms rajono mokykloms pagal poreikį.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
- Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
- Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
- Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
Informacija atnaujinta
2024-02-23 15:54